1. 5001 İleri Osmanlıca I Zorunlu 3 6
El yazması halinde bulunan manzum ileri düzey Osmanlıca metinlerinin (Divan, Mesnevi, Şiir Mecmuaları, Nazire Mecmuaları vb. ) okunup tahlil edilmesi.
Klâsik Türk edebiyatı metinlerinin imlası, imla hususunda karşılaşılabilecek problemler, homograf kelimeler, okuma çalışmaları.
1923’ten sonra Türk Edebiyatı’nın nazım yönüyle incelenmesi. Bu dönemdeki edebî grupların poetikası; dönemin önemli temsilcilerinin ve seçme eserlerinin incelenmesi.
Lehçe, şive, ağız kavramları, Türk lehçeleri araştırmalarının tarihi, Türk lehçelerinin tasnifi, Türk lehçelerinin karakteristik fonetik özellikleri, Türk lehçelerinin karakteristik morfolojik özellikleri, Türkiye Türkçesi ile diğer Türk lehçeleri arasındaki ilişkiler, Türk lehçeleri araştırmaları için önemli kaynaklar.
Edebiyat tarihi kavramları, edebiyat tarihinin metodolojisi, önemli edebiyat tarihleri.
Altay dil birliği, Türkçenin Altay dilleri içindeki yeri ve Altay dilleri ile ilişkileri, Ana Altayca Tasavvurları, Ana Türkçe ve Ana Türkçede yeniden kurma meseleleri, ilk Türkçe, Eski Türkçe dönemlerine genel bir bakış. Orta Türkçe, Yeni Türkçe dönemlerine genel bakış, günümüz Türk Lehçeleri, Türk Lehçelerini tasnif denemeleri, Türkçenin ses tarihine genel bir bakış.
Şiirin tanımı, evrensel ve ulusal anlamdaki teori çalışmaları, Şiirin unsurları, 19. yüzyıl Türk şiirinde vezin, kafiye, ritim, imaj unsurları, 19. yüzyıl Türk şiirinde anlatım, 19. yüzyıl Türk şiirinde dil ve üslup, 19. yüzyıl Türk şiirinde biçim/form, Genel değerlendirme.
Roman ve şiirin tarihi gelişimi, Roman ve şiirin iç ve dış unsurları, zaman, mekan, izlek kavramları ve analiz metotları
Tez çalışmasının, kuramsal, kavramsal ve yöntemsel çerçevesinin değerlendirilmesi, bulgularının değerlendirilmesi, yazım kurallarının değerlendirilmesi.
El yazması halinde bulunan mensur ileri düzey Osmanlıca metinlerinin (Şair Tezkireleri, Münşaat Mecmuaları, Tarihler, vb. ) okunup tahlil edilmesi.
Eski harfli yazı ile kaleme alınmış eserleri neşre hazırlama usulleri; metin neşri, metin tamiri, nüsha farkı, istinsah kavramları; birden fazla nüshası olan eserlerde metni kurma yöntemleri.
Cumhuriyet dönemi hikâye ve romanının farklı anlayışlarına mensup yazarlar ve eserlerinin tahlil edilmesi yoluyla sanat anlayışlarının ortaya konulması.
Geleneksel dilbilgisinin cümleye bakış açısı. Cümleyi oluşturan unsurlar. Yapıları ve anlamları açısından cümleler. Cümle çözümleme yöntemleri.
Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Metotlarının Gelişim Evreleri, Yansıtma Kuramları ve Etkileri, Yeni Kuramsal Gelişmeler ve Yapısalcılık, Alımlama Kuramı ve Marksist Yaklaşımlar,Göstergebilime Getirilen Eleştiriler;Paul de Man ve Yale Yapısalcılık Ekolü; Kültür Araştırmaları ve Eleştiriler Edebiyat Teorisi; Genel Değerlendirme.
Eski Anadolu Türkçesi metinleri üzerindeki ilk yayınlar. Eski Anadolu Türkçesinin dil özellikleri ve bu dönemde yazılmış eserlerin tanıtılması. Eski Anadolu Türkçesi metinlerinin okunması. Dede Korkud Kitabı’ndan seçilen muhtelif metinlerin okunması ve incelenmesi (fonetik, morfolojik, sentaktik, leksik), Yusuf u Züleyha kıssasının okunması ve incelenmesi (fonetik, morfolojik, sentaktik, leksik), Süheyl ü Nev-Bahar’ın okunması ve incelenmesi (fonetik, morfolojik, sentaktik, leksik)
Hikaye ve roman inceleme teknikleri, 19.yy hikaye ve roman örnekleri, Ahmet Midhat Efendi, Namık Kemal Samipaşazade Sezai, Recaizade Mahmud Ekrem, ve eserleri.
Nesir ve nesir türlerinin tanımı, 19. yüzyıl nesir metinlerinin genel özellikleri, 19. yüzyıl Türk nesrinde dil ve üslup; Tiyatro, roman, gazete, makale gibi gelişen yeni türlerin genel özellikleri. Genel değerlendirme.